Ako animované videá zvýšia efektivitu vášho online marketingu

By 17. októbra 2016Blog

Keď povieme, že sa online videá stávajú súčasťou našich každodenných životov, nerobíme si srandu. Každý deň sledujeme online videá na počítačoch, telefónoch alebo Smart TV. Celkový počet hodín, ktorý ľudia strávia sledovaním videí na YouTube narastá o 60% každý rok. Preto online video marketing pre každú firmu predstavuje jedinečnú možnosť, ako zaujať svojich zákazníkov.

Textovo založené webové stránky sa stávajú postupne zastarané a ich pozície vo vyhľadávačoch postupne klesajú. Google ako svetová jednotka medzi vyhľadávačmi dáva vysokú prioritu video obsahu. Ten má až o 53x väčšiu šancu objaviť sa na prvej stránke ako textovo založené stránky. Podľa analýzy trendov od spoločnosti Cisco bude do roku 2018 video tvoriť 79% celkovej internetovej prevádzky. Firmy by preto mali využiť boom online videí, kým sa tento trend nezmení.

Animované video priťahuje návštevníkov na vašu stránku

Pre väčšinu firiem je jedným z hlavných problémov schopnosť osloviť a prilákať nových návštevníkov na ich stránku. Ďalším dosiahnuť pozíciu na prvej stránke vo vyhľadávači Google.  Pre SEO odborníkov  videá predstavujú doslova zbraň, ako zlepšiť pozície webovej stránky. Filozofiou spoločnosti Google je ponúknuť užívateľom čo najviac zaujímavý a hodnotný obsah a animované videá. Ako sme spomenuli vyššie, sa tešia stále narastajúcemu záujmu. To je dôvod, prečo Google umiestňuje webové stránky s video obsahom na lepšie pozície.

Ďalšou výhodou animovaných marketingových videí je vyššia miera zdieľania. Video má 12x väčšiu šancu, že bude zdieľané ako bežný textový odkaz. Užívatelia Twitteru zdieľajú 700 videí každú minútu, za rovnaký čas je na YouTube nahratých viac ako 100 hodín videí. Podľa prieskumu až 50% užívateľov Facebooku sleduje minimálne jedno video denne.

Prezentácia-01

Marketingové videá menia návštevníkov na zákazníkov

Priemerný človek strávi na stránke s textovým obsahom približne 8 sekúnd. Preto je nevyhnutné, aby stránka poskytla návštevníkovi za tento čas čo naviac informácií a upútala jeho pozornosť. Animované videá dokážu v krátkom čase odprezentovať veľké množstvo informácií a zvyšujú šancu pre vzbudenie záujmu u návštevníka. Využívaním efektívneho call-to-action bez videa dosiahnete potvrdenie pre odoberanie newslettrov, žiadosť o konzultáciu alebo stiahnutie Trial vezie vášho programu. Video posúva tento efekt ďalej a zásadne pomáha meniť návštevníkov stránky na zákazníkov firmy. Redukuje stratu potenciálneho zákazníka a udržiava jeho záujem. Ako je to možné?

  • Podľa Western Ontario University Research si ľudia pamätajú 10% vizuálnych dát a až 70% audiovizuálnych informácií 3 dni po vzhliadnutí marketingového videa. Tento fakt vedie k tomu, že až 85% online zákazníkov preferuje produkt alebo službu, ak má možnosť pozrieť si pred kúpou krátke „explainer“ (vysvetľujúce) video.
  • Roztomilé postavy pomôžu spojiť publikum so značkou na hlbšej emocionálnej úrovni.
  • Email marketing je ďalšia z foriem marketingu, ktorá môže byť v zásadnej miere ovplyvnená video obsahom. Miera otvorenia emailu s video obsahom sa priemerne zvyšuje o 6% (7-13%).

10-ways-how-explainer-video-increase-your-sales

Zákazníci propagujú produkt alebo službu sami

Využitím animovaného videa ste dosiahli, že zákazníci si zakúpili váš produkt.  Sú s ním spokojní a je veľká šanca, že sa o svoje skúsenosti podelia na sociálnych sieťach, napríklad zdieľaním produktového videa. Aj preto viac ako polovica marketingových profesionálov označila video ako investíciu s najlepšou návratnosťou v oblasti online marketingu.