Návyky zlepšovania obsahu

By 12. decembra 2016Blog

Ako už väčšina z nás vie a niektorí možno ešte nie, marketing je súhra detailov. Pri zdokonalení nadpisu možno očakávať až o 50 kliknutí viac. Pridaním vizuálneho príspevku sa návštevnosť a sledovanosť pripočítava v desiatkach.

Vítanou zmenou je aj pridanie tlačidla na vstupnej strane, kedy sa konverzia zvyšuje o 5. Všetky tieto zmeny však nemôžu prísť nárazovo. Pre zlepšenie svojho marketingu nie je potrebné napísať novú časť Harryho Pottera v pondelok a v utorok dokončiť Twilight. Cela fáza zdokonaľovania vášho marketingu nemôže spočívať na jednorazových gigantoch. V nasledujúcom článku si povieme niekoľko menších a jednoduchých zvykov, ktoré skvalitnia váš obsah.

#1 Čítaj aspoň 1 marketingový článok denne

Aspoň časť z nich určite obsahuje veľa kvalitných informácií, marketingového charakteru, ktoré môžu poskytnúť informácie k či už zlepšeniu rozhľadu marketiera, ale aj priamému zlepšeniu samotného marketingového obsahu.

#2 Sleduj svoje publikum

Je dôležité poznať svoju cieľovku. Jeden zo spôsobov, ktorým možno dosiahnuť zdieľanie svojho obsahu je „zapožičiať“ si nápady už zdieľaného, lajkovaného či komentovaného. Taktiež nie je na zahodenie ani sledovanie obľubených videií svojho publika na youtube. Poznaj svoje publikum!

 

#3 Bezcieľne píš

Najťažšia časť dňa každého kreatívca je ráno. Prázdna strana je náš najväčší nepriateľ a je jasné že oslabovanie motivácie a zvyšovanie pochybností hneď z rána papier nezapíše. Bezcieľne písanie vás dostane do produktívneho myslenia rýchlejšie, ale to vám tiež umožňuje čas nechať prúdiť svoju tvorivosť a nájsť nové cesty pre vaše myšlienkové prúdy. Svieža kreativita sa prejaviť vo všetkom, čo napíšeš.

#4 Sleduj virálne videá

Ktorý tvorivec by nechcel aby sa jeho 2 až 3 minútové virálne video šírilo rýchlosťou svetla a zbieralo tisíce odberateľov každú hodinu? Iste že žiadny. Sledovanie virálov je to úžasný spôsob, ako zistiť, čo zaujme pozornosť ľudí a prinúti ich zdieľať váš obsah v podobnom rozsahu. A preto sleduj a uč sa.

02

#5 Zmeň svoju rutinu

Skoro Každý z nás už niekde počul o rutinách významných spisovateľov. Nabokov písal na trhacie hárky, Charlotte Bronte písala v stoji, Ernest Hemingway písal v ružovom tučniakovom pyžame. Nechajme sa preto inšpirovať od majstrov a hľadajme tu najvhodnejšiu kombináciu spôsobov a manierov, ktoré nám pomôžu produkovať kvalitný a pútavý obsah.

Tip: Vstaň ak zvyčajne sedíš, tvor ešte pred prvou kávou, natoč svoj pracovný stôl do inej strany ofisu alebo si len nechaj pyžamo 😉

#6 Vyčisti si myseľ

Jedna z najlepších vecí čo pre svoju marketingovú myseľ môžeš denne urobiť je „nič“. Žiadne telefonáty, žiadne maily, žiaden marketing. Odbremeň svoju myseľ od toľkých vecí, od koľkých to len pôjde, len zavri oči a nechaj svoju myseľ blúdiť v tme. Kreativita, ktorá vytvára pútavý obsah prichádza v tichých chvíľach, keď necháš svoj mozog relaxovať. Väčšina z nás sú zbehlí v zaplnení každej minúty, a to práve preto, že nevnímame dôležitosť relaxu. Tak vyskoč zo svojej rutiny a budeš sa diviť, kam ťa to zavedie.

03